Chancha Via Circuito – hudba pre panovníka Montezumu

Chancha 1Pedro CarnaleChancha Via Circuito – Amansará (Crammed Discs, 2014)

Argentínska hudobná scéna je košatá. Okrem novej vlny tanga (skupín Otros Aires, Tanghetto), latin rocku (skupín Onda Vaga, Mahatma Dandys), by poslucháčov mohol zaujať aj projekt Chancha Via Circuito,  argentínskeho producenta menom Pedro Carnale, ktorému práve vyšiel nový, v poradí tretí album s názvom Amansará. Obsahuje originálnu hudobnú fúziu, ktorá by v žánrovej terminológii mohla predstavovať novú osobitnú kategóriu. Pedro Carnale totiž mixuje digitálnu cumbiu, ktorá má korene v Kolumbii, so štýlmi dub, ambient, rap.  A v tom všetkom počuť ešte aj  juhoamerický folklór. Sekundujú mu speváčky Lido Pimienta, Miriam Garcia, Sara Hebe a v skladbe Sabiamantis súputníci zo skupiny Barrio Lindo. Údery kladiva pripomínajúce banskú klopačku, húkanie pralesných nočných vtákov, škrekot opíc, panova flauta, harfa a iné nástroje, vytvárajú pestrú koláž zvukov. Industriálnych i prírodných. Keby ich počul legendárny aztécky panovník Montezuma II., možno by pozval maestra Pedra, aby vytvoril novú hudbu k obetným rituálnym obradom. A ako je známe, boli hrôzostrašné. Nechcem však prípadných záujemcov o vypočutie Chancha Via Circuito odradiť. Práve naopak. Dávam do pozornosti skladby Sueno en Paraguay (Snívaj v Paraguaji), v ktorej akoby hral na harfu švajčiarsky virtuóz Andreas Vollenweider, alebo Jardines (Záhrady).

Ladislav Mlčúch