PANÁČIK: POSTMODERNA

PANACIKTomáš Moravanský AKA Panáčik má za sebou množstvo jeho vlastných hudobných projektov. Na oficiálnej internetovej stránke má síce zverejnené „len“ štyri albumy, no jeho celková skutočná tvorivosť je takmer bezodnou studnicou. Experimentuje so zvukmi i textami, jeho ostatný album Záhrada mal zaujímavo vyšperkovaný sound, motívy skladieb vychádzali (aj) zo slovenských ľudových piesní a celé to bolo zabalené do temnoty, ba až morbídnosti. Teraz sa nám Panáčik predstavuje s novým projektom Postmoderna. Celkovo opäť vyznieva temno, experimentálne, no s originálnymi hudobnými nápadmi.

V porovnaní so Záhradou obsahuje o niečo menej textov, väčšia pozornosť je sústredená na zvukovú stránku, ako napríklad v úvodnej skladbe Šaty, alebo v skladbe s názvom 700000. Vokálna časť prechádza od hovoreného slova k spievanému. Má nezameniteľné čaro. Napríklad 3 citróny majú, zdá sa,  nezmyselný text, čo je pre Panáčika typické. Na nahrávaní albumu Postmoderna sa podieľali aj rôzni zaujímaví hostia: v skladbe Sladkosti hosťuje Richard Müller a v piesni Casanova Petr Marek zo skupiny Midi Lidi. Záverečná  2B4U je tanečná „hitovka“, ktorá snáď má šancu preniknúť hlbšie do vášho povedomia. Panáčik je teda okrem povestného zvukového hľadačstva aj celkom šikovným „hitmakerom“.  

Postmodernu pokladám za vydarené dielo zvukových experimentov, svojim spôsobom vtipne štylizované. Utorková relácia 120 minút s hudbou bude teda zásluhou Postmoderny možno trošku náročnejšia, pretože z tvorby Panáčika som do nej zaradil niekoľko hudobných ukážok.

Matej Lauko