On air
Next
Články

FLO – KLAMSTVO JE ŽIVOTASCHOPNEJŠIE AKO PRAVDA

28.11.2018

Flo - La MentirosaFlo – La Mentirosa (SoundFly 2018)

Autorskú licenciu talianskej speváčky Flo približuje názor: klamstvo je životaschopnejšie ako pravda. Tá nielenže vraj bolí, ale kam by sa s ňou dostali spisovatelia, básnici, filmári, herci … bez utešujúceho klamstva by ľudstvo rezignovalo na snívanie, vymýšľanie a na život by nazeralo ako na realitu. Čo je podľa Floriany Cangiano, skrátene Flo, v porovnaní s možnosťou fantazírovať príliš málo. Preto má jej posledný album názov La Mentirosa, v preklade Klamár. „Dáva mi to možnosť brať na seba cudzie úlohy a vymýšľať si, s vedomím, že sa k svojej identite môžem kedykoľvek vrátiť.“

Expresívna speváčka a herečka zostáva verná rodnému mestu Neapol: magickosti multikultúrneho prístavu, tamojším karnevalom, svetovo presláveným piesňam canzone Napoletana, spievaným v miestnom dialekte a temperamentným tamburínovým tancom tammuriata, bez ktorých si nemožno predstaviť žiadnu z pouličných slávností. Údery do tamburín prenikli do titulnej skladby La Mentirosa, ódy na smrť, s textom inšpirovaným básňou Fernanda Di Lea: pre svet geniálneho filmového režiséra temných spaghetti westernov, ktorý je zároveň, čo je menej známe, citlivým básnikom.

Flo 2018„Nebála sa požiadať o pomoc, ale nikdy sa nevzdala,“ spieva Flo v piesni Chavela, pocte legendárnej mexickej speváčke menom Chavela Vargas. Genderovo vyváženej lyrickou cover verziou „Ponta De Areia“ od Miltona Nascimenta.

Produkciu zverila Flo v Taliansku možno najpovolanejšiemu: hudobníkovi, skladateľovi a rebelovi menom Daniel Sepe – prirodzenému vodcovi akéhokoľvek multikultúrneho dialógu. Prizval na tri desiatky muzikantov, vrátane hráča na sitár, jazzového gitaristu Marcella Gianniniho a do skladby Babel, symbolu vízie o hudby bez hraníc, nasadil brazílsku bubenícku „eskadru“ Bateria PegaOnda.

„Mentirosu si predstavujem ako krásnu klamárku, nezávislú ženu, tak trochu cigánku veštiacu osud z kávovej usadeniny,“ oznámila Flo Danielovi predstavu o dievčati z Neapola, zapadajúceho v rytme tanga do atmosféry Felliniho filmov. Chápem, odvetil producent, pridal cirkusovú hravosť, trúbku Gianfranca Campagnoliho a pieseň „Vergine di fine agosto“ získala na milostnej vášnivosti. Skvelý album, o tom niet pochýb!

Jiří Moravčík (foto: archív)