UŽ ZAJTRA POSLEDNÝ KONCERT REAL SOMETHING SERIES 2016, ZAHRAJÚ BLUE CRIME A MANON MEURT

Zajtra, v utorok 25. októbra sa uskutoční posledný koncert zo štvordielnej Real Something Series 2016. Už tradične v bratislavskom priestore Fuga vystúpi skvelá česká kapela Manon Meurt a po prvý raz na Slovensku aj holandské kvarteto Blue Crime. Tentoraz budú mať vo Fuge presilovku hudobníčky – kým v Blue Crime sú až tri, v Manon Meurt dve.

blue-crimeMoonpop – to je žáner, ktorý sami pre seba vymysleli tri dievčatá a jeden chalan, členovia formácie Blue Crime z Amsterdamu. Za týmto názvom sa skrývajú temné gitary s náznakmi shoegazových väzieb, neodbytné, no chytľavé melódie a intímne, no pritom vášnivé live vystúpenia. „Samozrejme, na zvuku nám veľmi záleží, no čo je dôležité, je atmosféra a spojenie s návštevníkmi na koncertoch. Veríme, že sa s nimi dokážeme v istom bode spojiť a spoločne prežívať skladby,“ tvrdí speváčka Liu Mottes a jediný mužský člen kapely, bubeník Bart van Hasselt dodáva: „Kontinuita a flow sú rovnako dôležité. Nie sme kapela, ktorá zahrá pesničku, pokecá si s publikom, zahrá ďalšiu a opäť niečo povie. Aj to môže byť fajn, nie však pre našu hudbu.“

 manon-meurtSpoločne s Holanďanmi vystúpi Manon Meurt, kapela z českého Rakovníka, ktorá však už dávno dosiahla európsku úroveň. „Keď sme zvažovali, kto by sa k Blue Crime výrazovo hodil, jednoznačne sme sa rozhodli pre Manon Meurt,“ hovorí Tatiana Lehocká z agentúry Real Something. „A hneď z niekoľkých dôvodov – hodia sa k sebe žánrovo a aj pre Manon Meurt je nesmierne dôležitá atmosféra koncertov. No a v neposlednom rade, sú to naši obľúbenci a v Bratislave hrali naposledy presne pred rokom.“

Utorkový koncert bude posledný z tohtoročnej série Real Something Series, na ktorej v ostatných týždňoch vystúpili anglické skupiny Chiyoda Ku a Memory of Elephants, Dáni Svin, Rakúšania Tumido, Lorelle Meets the Obsolete z Mexika a česká skupina Sýček. „Potešili nás spokojné reakcie všetkých muzikantov, ale aj fanúšikov. Veríme, že posledný koncert im prinesie rovnakú hudobnú radosť, ako tie predtým,“ dodáva Tatiana Lehocká.

Mário Gešvantner