Tentoraz zaostríme na novinky skupín The Other Lives a Gorillaz a zaujali nás aj speváčky Tania Saleh, Zuzana Mikulcová a Karin Ann.

Americká skupina The Other Lives hrá viac ako 20 rokov melodickú fúziu folku, rocku, psychedélie a vážnej symfonickej hudby. Jej nový album „Volume V“ vychádza päť rokov po pandemickom albume „For Your Love“. Väčšina novej nahrávky vznikla v bývalom kostole v Sheerare, v ktorom dnes sídli Stillwater History Museum. Jeho akustika čiastočne vysvetľuje katedrálovejší zvuk skupiny, ktorý má korene v americane, no rozšíril sa o klasické hudobné formy a vplyvy skladateľov akými boli Ennio Morricone a Henry Mancini. Vzhľadom na veľké prestávky medzi poslednými tromi albumami plánuje kapela nadviazať rýchlejšie so šiestou a siedmou kapitolou. Spevák Jesse Tabish prehlásil: „Všetci starneme a máme ľútosť nad tým, že sme nenahrali viac hudby – takže toto by mohla byť naša fáza Neila Younga! Vydávanie väčšieho množstva hudby za kratší čas.“
Gorillaz zverejnili ďalší singel z pripravovaného albumu „The Mountain“. V skladbe „The Manifesto“ účinkuje argentínsky rapper Trueno a počuť v nej freestyle zosnulého člena známeho ako D12 Proof, nahraný v jeho rapperských začiatkoch. V skladbe sa objavili aj hráči na lutnu sarod Amaan Ali Bangash a Ayaan Ali Bangash z indickej kapely Jea Band Jaipur, hráč na indickú bambusovú flautu bansuri Ajay Prasanna a zbor Mountain Choir, ktorý vedie Vijayaa Shanker. Fiktívny bubeník skupiny Russell Hobbs v tlačovej správe uviedol: „Ako vesmírny prach sme tu navždy a to je nesmierne dlhá doba. Toto je hudobná meditácia naplnená svetlom. Cesta duše s beatmi…“.
Libanonská speváčka Tania Saleh po odchode zo svojej rodnej krajiny si potrebovala vyčistiť hlavu a začať odznova. Tým sa zmenil jej monotónny životný štýl, ktorý vyústil do dlhej cesty k územnej a emocionálnej stabilite. Speváčka viedla imaginárny rozhovor so stromom, čajkou a rybou, aby sa pokúsila podľa nich pochopiť pojem „územie“. Kým čakala na nájdenie svojho miesta v tomto svete, našla útočisko v krehkosti svojho kufra. Okrem toho sa obáva možného trvalého sociálneho, ekonomického a ekologického kolapsu ekosystému, v ktorom žijeme a ktorý vážne trpí. Na svojom albume „Fragile“ sa pýta: „Kde je moje miesto v tomto stroji? Čo z nás zostane, keď nám nezostane nič iné ako nebo? Kde je domov? Kde je láska?“
Zuzana Mikulcová predstavila novú skladbu „Dobrá“, ktorá je ďalšou ochutnávkou z pripravovaného albumu. Skladba je silným odkazom o sebaúcte a sile – najmä pre ženy, ktoré často čelia pochybnostiam či podceňovaniu. „Poznáme to všetky, aj všetci. Nie sme dosť dobré, krásne, akékoľvek ako si niekto predstavuje, že budeme. Dotyčným to robí dobre a my sa čím ďalej tým menej máme radi, až strácame vlastnú hodnotu,“ prezradila speváčka. Na skladbe prvýkrát spolupracovala s gitaristom a producentom Andrejom Karlíkom, s ktorým plánuje aj ďalšiu pieseň. „S Andrejom sme sa stretli na 40. výročí Košického zlatého pokladu minulý rok, kde sme hrali moju pieseň Bolo to dávno. Celý večer bol skvelý, povedali sme si pár viet o hudbe a živote. Neskôr sme si napísali – a to, ako rozmýšľa o produkcii a zvuku, ma fascinovalo. Pri piesni Dobrá som mala jasnú štruktúru a predstavu, a on zachoval to, čo si pieseň vyžadovala. Od prvého momentu presne chápal, čo ňou chcem povedať,“ dodala Zuzana.
Slovenská speváčka Karin Ann nedávno predstavila spolu s britskou speváčkou Suki Waterhouse singel „i was never yours“, ktorý predstavuje prerod a žánrovú zmenu v jej tvorbe. Ide totiž o jej prvú skladbu, ktorá je po žánrovej stránke fúziou folku, country a rocku. V týchto dňoch zaznamenala speváčka s touto skladbou významný prelom vo svojej hudobnej kariére. Pieseň sa totiž dostala do amerického hudobného rebríčka CDX Triple A Singles Chart, pričom aktuálne sa nachádza na 40. mieste v TOP 40 a naďalej stúpa. Karin Ann sa stala prvou umelkyňou zo Slovenska, ktorá boduje v tomto rebríčku. V rebríčku sa doposiaľ nikdy neumiestnil nielen žiadny umelec zo Slovenska, ale ani z Čiech. Americký hudobný rebríček CDX Triple A (AAA) Singles Chart sleduje výlučne rotácie singlov v rádiách a neeviduje digitálne streamingy. Veľmi často je považovaný za formát, v ktorom sa objavujú nádejné nové hviezdy a talenty.







