KRÁSNE STRETNUTIE PARTIE VYNIKAJÚCICH ĽUDÍ

Krásne, ale často krátke momenty aj zmenu ako nosný prvok v sebe nesie posolstvo nového album s názvom „Je krásny“ českej kapely Parta vynikajících lidí. Za albumom stoja dvaja výrazní producenti súčasnej českej scény Tomáš Havlen (Post-hudba) a Tomáš Tkáč (něco něco).


Po troch rokoch sa zloženie Party vynikajících lidí ustálilo v zostave Zdeněk Lichnovský (spev a gitara), Jiří Polák (gitara), Jakub Chaba (basa), Martin Nouza (bicie), Tereza Pecháčková (spev) a Štěpán Růžička (klávesy).

Textár a hlavný skladateľ Zdeněk Lichnovský sa na pop rockovej novinke „Je krásny“ primárne venuje vnútornému prežívaniu zmeny ako nosného prvku v živote. Či už ide o prehodnocovanie vlastnej identity, názorov blízkych pri zdieľaní osobných pocitov alebo o jednoduchú radosť z krátkych okamihov absolútneho šťastia.

Album „Je krásnÝ“ nadväzuje na debut „Kam chceš jít, když nejlíp je tady“ z roku 2020, ktorý v organickom zvuku celej skupiny vyzdvihoval dôležitosť blízkych osobných vzťahov

„Už obal albumu symbolizuje zjednocujúci koncept a odhaľuje prístup celej nahrávky. Cítiť sa hlúpo a nepatrične je úplne v poriadku, ono to môže znamenať, že robíte niečo nové a iné, minimálne sami pre seba. Klasická verejná terapia v čase, prijatie seba samého so všetkým, čo k tomu patrí. Hudobne mierime k priamočiarosti, zároveň odmietame blažené prešľapovanie v rocku našich otcov. Naopak najväčšími vzormi je monumentálny a výpravný pop súčasnosti aký tvorí Caroline Polachek, či vyložene kapelové čítanie myšlienok a rozprávačstva typu Big Thief. Do toho sa prelína tradícia československého songwritingu a jeho zmysel pre jasne artikulovanú pesničku. Vzorom nám je aj naďalej náš komunitný label Divnosti a všetky odbočky tuzemskej scény,“ hovorí frontman Zdeněk Lichnovský.


„Po festivale Pelhřimovy na nás chlapci z post-hudby pokrikovali, že musíme urobiť obrovskú popovú platňu, že sa nemáme vôbec držať späť. To mi dlho hralo v hlave a už pri príprave piesne Monstrproces na sklonku roku 2021 sa práve Havlen pripojil k mixu pesničky. Nakoplo nás to. Zdal sa mi ideálny nápad prepojiť Tkáčovu báječnú citlivosť pri tvorbe pesničiek s Havlenovou pútavou a dobrodružnou elektronickou cestou. A oni na to kývli! Veľkou motiváciou bolo vidieť ich pracovať spoločne, pretože ich prácu vo všetkom obdivujem. Bubeník Martin Nouza pridal výrazný eletronicko-klubový cit. Experimentovali sme, miešali, menili zabehnuté,“ dodáva Lichnovský, ktorý zároveň vystavuje účet posledným dvom rokom prežitých na pozadí pandémie, vojny, vnútorných rozporov a šťastného rodinného života.

Pesnička Dalších 30 dní predstavuje mentálne vykopnutie dverí do vlastného podvedomia. Uviedla zvuk celej nahrávky, ktorá sa nebojí ísť od hlukových pasáží k veľkým zborovým refrénom. Minimalistickú krehkosť pochýb kapela streda so sebavedomými výbojmi manickej energie. Presne to dôsledne zobrazuje videoklip, pri tvorbe ktorého s kamerou pobehoval bývalý bubeník skupiny Oskar Pilař a dôsledne ho zostrihal aktuálny bubeník Martin Nouza.

Anna Mašátová a NMR (foto: Oskar Pilař)