PRIE100R PREDSTAVUJÚ KLIP K PIESNI UTKANÍ Z HMLY

Skupina PRIE100R už po vydaní svojho debutového albumu avizovala zámer natočiť klip k skladbe Utkaní z hmly. Dnes sa tento zámer stal skutočnosťou.

Prie100r - Utkaní z hmly

Pri tejto príležitosti sme sa rozprávali s Dominikou Zdražilovou.

Prečo vznikol klip k práve k piesni Utkaní z hmly?

Je to prvá skladba na albume, v ktorej je ústredným nástrojom klavír. Výrazne v nej počuť živé akustické pianino. Zaujímavosťou je, že part bicích nástrojov nebol zložený pre túto konkrétnu skladbu. Existoval už skôr a do klavírnej skladby dobre zapadol. V rámci aranžmánu bol využitý súzvuk klavíra, dynamických bicích, ambientných ťahavých syntetizátorov a spevu. Skladba bola opäť nahraná v štúdiu PULP, s ktorým kapela aktívne spolupracuje.

Čo je hlavnou témou tohoto klipu?

Predovšetkým je o Dominike. Využíva sa hra s farbami, vizualizovaný je tmavo olivový odtieň spomenutý v texte. Použitím nevšedných farebných kombinácií chcela kapela vyjadriť niektoré slovné spojenia. Pri točení klipu sa experimentovalo so synestézou, teda vyjadrovaním abstraktných slovných spojení farbami. Počas editácie a spracovania nebol použitý na Dominike žiaden retuš. Kapela chcela ponechať čo najväčší dôraz na prirodzenosť speváčky – dokonalosť v nedokonalosti, v ktorej vynikajú jej hlboké oči, pehy, či kučeravé vlasy.

Prie100r - Utkaní z hmly

Viac o skladbe Utkaní z hmly

Text je opäť plný ťažšie uchopiteľnej obraznosti, ktorá v sebe skrýva myšlienku odosobnenia sa od citov, ktoré zraňujú. Odovzdanie sa niekomu vyvoláva zraniteľnosť, ktorú si druhí nemusia uvedomiť, alebo napriek uvedomeniu s ňou zaobchádzajú bezcitne. Dôsledkom každého takéhoto zranenia je jazva, ktorá pretrváva: “plné neopätovanej bezbrannosti sú všetky rozpálené jazvy”.

V texte je využitá krv ako symbol vášne, zmyselnosti, náruživosti, a naopak v kontraste vosk – pôvodne horúci, po ochladnutí stuhnutý, beztvarý, nehybný ako kontrast k vyhasnutým citom: “a to práve preto, že naša krv je len vosk”.

Skladba je o hľadaní rovnováhy a vyrovnaní sa s bolesťou. Text je písaný z pohľadu, kedy sme už našli citové ekvilibrium a určitú dávku nadhľadu. “Trápiť sa dá aj dávno potom, čo to má ešte nejaký zmysel, preto je dôležité vedieť prijať realitu takú aká je a nehľadať vo veciach, alebo ľuďoch to, čo v nich nie je.“ Radovan Činčura

Kto stojí za realizáciou videoklipu?

Klip bol nakrútený v priestoroch Novej Cvernovky. Nakrúcanie viedol Anton Kajan a kameru mal na starosti Peter Gál, osvetľovačom bol Peter Dolog. Anton Kajan pre tento videoklip vytvoril aj videoprojekciu. Color grading a strih pre tento klip spracovali Radovan Činčura a Roman Kukumberg. Pre skladbu boli vytvorené dva veľmi rozdielne strihy od rôznych autorov. Napokon sa kapela rozhodla pre verziu, ktorá bola väčšmi založená na detailných záberoch a zaujímavom farebnom prostredí, v ktorom sa nakrúcanie odohrávalo.

Čo kapela chystá v blízkej budúcnosti?

Kapela pripravuje vydanie prvého live session, ktoré bolo nakrútené v štúdiu PULP a filmových ateliéroch na Kolibe. Plánuje ho zverejniť na jeseň. Kapela zároveň pokračuje v nahrávaní druhého albumu a pripravuje pre svojich fanúšikov niečo špeciálne, a to k dátumu 29.2.2020.

NMR + Dominka Zdražilová (foto: press skupiny)