THIERRY EBAM A JEHO DEFINÍCIA REGGAE

Reggae 2017Zverejňujeme definíciu hudobného štýlu reggae od Afričana žijúceho na Slovensku menom Thierry Ebam. Článok publikujeme v pôvodnom znení bez korekcie, so súhlasom jeho autora tak , ako ho  napísal na svoj facebookový profil.
 
Fakt neviem dokedy si z nás budú ľudia robiť srandu a srandičky. REGGAE nie je hudba marihuany ani o marihuane. REGGAE je hudba Rastaludi a veľa Rastaludi trávu nekonzumuje.Presne tak ako ROCK nie hudba o alkoholizme. Pritom veľa rockerov konzumuje všetko možné,  teda možno aj veľa trávy. Svet jazzu je tiež plný marihuany. Takisto blues,hip hop…A nikto si z nich nerobí marihuanovych dealerov. Veľa bežných ľudi,vojakov,policajtov a „kravatových“ podnikateľov a politikov fajčí nielen trávu viac menej tajne a majú celé reggae na HÁKU.
 
Dready sú tiež len účes ako každý iný. Nie sú symbolmi marihuany. Trikolóra ZELENÁ-ŽLTÁ-ČERVENÁ nie sú farby marihuany, ani farby Jamajky. Tieto farby boli koncom 50-tych rokov minulého storočia zvolené africkými osloboditeľmi ako FARBY AFRIKY (farby slobody proti kolonialnemu a vykoristovateľskému systému).
 
Chápem, že rastie nostalgia o úletoch 60.tych rokov (hippies! Woodstock a podobné)a že existujú prísne zákony a tresty aj za držanie marihuany. Ale dá sa nárokovať na svoje práva fajčiť bez zneužitia a pošpinenia reggae hudby. Aj keď sú zakázané marihuanové pochody, dá sa organizovať akcia za právo konzumácie marihuany, hrať alebo púštať počas akcie aj reggae bez toho aby ste z REGGAE robili „marihuanovú hudbu“!
Tak ako napríklad GOSPEL je spirituálna hudba o kresťanstve, REGGAE je spirituálna hudba o RASTA. RASTA je spôsob života bez hierarchie a triedy. RASTA je za čistú hru a zábavu. Každý prejav súťaženia a konkurencie považuje RASTA za vojnu. RASTA nie je náboženstvo a neuznáva žiadne náboženstvo a politické systémy (feudalizmus, kapitalizmus, socializmus, komunizmus, demokraciu…), pretože sú to otrokárske systémy. Pre RASTA existujú len dve spoločnosti: Spoločnosť s vykoristovaním a Spoločnosť bez vykorisťovania. Tento spôsob života nemal žiadne presné pomenovanie. Ethiopský osloboditeľ RAS TAFARI porazil Mussoliniho a vyhnal fašistov z Afriky. Keď mal v 60-tych rokoch kultový prejav v OSN o tom že KAŽDÁ SÚTAŽ JE VOJNA, začali si ľudia podobného zmýšlania hovoriť RASTA.
 
Thierry EbamRastamani veria že stres a negatívne energie sa prenášaju aj jedlom. Preto preferujú zeleniny v pohode pestované,  ako tie priemyselné chemické nadupané, preferujú mäso z volne žijúcich zvierať pred mäsom z trpiacich priemyselných zvierat. Keď treba relaxovať tak v prírode nájdu veľa vecí, tak že nemusia riešiť ALKOHOL. Keď už alkohol, tak len domáci od kamaráta. Väčšinou nosia dready pretože vlasy sú blízko mozgu a kedže mozog prevádzkuje naše myšlienky, tak mu treba dopriať maximálnu pohodu. Nedráždiť pokožku pri mozgu tvrdými chemikáliami a násilnými účesmi robenými hrebeňom. Hlavu treba pohladkať a kto chce môže si vlasy strihať.
 
RASTAMANI nevolia politikov, neuznávaju africké koloniálne hranice. Veria, že tak ako ľudia v mestách udržiavajú svoje parky na oddych, v rámci krajiny udržiavajú vidiek, tak v rámci sveta by mali udržiavať aspoň AFRIKU na oddych od tvrdého systemu. Kedže veľké politické ryby tohto sveta nemôžu akceptovať také niečo, tak boj proti RASTA pokračuje. Dobre vedia že pre suverénnu, slobodnú a organizovanú AFRIKU by znamenalo koniec bordelu a rabovania surovín. Im vyhovuje že je Afrika plná zakomplexovaných ľudí a skorumpovateľných politikov
 
V Afrike media a školstvo sú proeurópske,  alebo proarabské. Ak začínate realizovať v Afrike akykoľvek projekt pre Afriku podla afrických kultúr,  tak budete mať ihneď veľké problémy s úradmi. Budú úrady s vami robiť poriadok, aby oni sami nemali problémy s Arabmi, alebo Západodoeuropánmi, ktorí ich tam nasadili. Ak vaše alternatívne činnosti nemajú veľký dosah na ľudí, tak vás úrady nechajú na pokoji .Kedže hudba ma veľkú moc (spoločenskú a finančnú) tak reggae umelci sú buď zabití, alebo uväznení.
 
Reggae je jediný mocný komunikačný prostriedok pre Rastamanov (biely alebo čierny) pre oslobodenie AFRIKY. Vykoristovateľský system vie, že zakázané ovocie najviac chutí, tak na RASTAMANOV idú rafinovane:vytvorilo sa nábožentvo Rastafarianizmus, klamstvá o RAS TAFARI, jamajkanizácii toho celého na odpútovanie pozornosti od AFRIKY, dehonestácia Boba Marleyho a vytvorenia „marleyimidž“, zase upriamiť pozornosť na USA cez hip hop (vraj černa hudba alebo príbuzná) veľké cirkusy o marhuane, reggae award, sútaže…
 
Na Jamajke za čias Boba Marleyho bol maximálne 5% obyvateľov RASTA. Ľudia ich tam vôbec nemali radi pretože Rastamani si hovorili Afričanmi a sa tešili sa na návrat do AFRIKY. Ska nie je zrýchlené reggae. Ska na rozdiel od reggae je čistá jamajská hudba. Mal spoločné s reggae len farbu pleti muzikantov. Rasistická Jamajka nemala rada „skamanov“ kvôli ich protest songom. Ale keď videli finančný potenciál, začali z toho robiť národnú hudbu. To prestalo baviť niektorých muzikantov. Napríklad Bob Marley a jeho kamaráti prestali hrať SKA a sa pridružili k Rastamanom a ich REGGAE. Samozrejme mali OBROVSKÉ problémy s úradmi a zvyškom spoločnosti. Ked Bob Marley zomrel ako svetový hrdina Jamajka si prisvojila Rasta hnutie na finančný profit (turizmus) a zviditeľnila  sa. A ten komerčný pokrytecký humus sa dostal do celého sveta. ľudia radi vykrikujú za slobodu veľrýb, alebo neviem čo, za slobodu Tibetu, Dalailama sem Dalailama tam. Ale keď je reč o ODKOLONIZACII AFRIKY, tak všetci zavrú ústa a nastavia si masky pred tvare :Zrazu len počuť „PEACE AND LOVE“ nerieš“.
 
Thierry Ebam (foto: archív)