Renomovaný režisér Juraj Lehotský vytvoril obrazovú stopu, kde nik a nič nie je iba biele alebo iba čierne. V novom klipe Nylon Union účinkuje okrem frontmana kapely aj tanečnica, performerka a choreografka Soňa Ferienčíková.
Skladba „The One“ skupiny Nylon Union otvára nielen minuloročný album „Words And Waves“ ale aj otázku, čo je tým o čom sa už takmer nehovorí ani nepíše a predsa nás drží prepojených. Pripomínanie či skôr hľadanie príčin tejto kohézie je možno kľúčom k depolarizácii napätia, ktoré v ostatných rokoch začína v spoločnosti hraničiť s deštrukciou bez možnosti návratu. „Populizmus prerastá do autokracie a metódou dňa je rozdeľovať spoločnosť v záujme moci.“ hovoria autori textu Peter Šulej a Richard Imrich. „My radšej parafrázujeme záverečný verš klasiky Stairway To Heaven od Led Zeppelin, ktorý vystihuje myšlienku jednoty.“
„Na začiatku sme pracovali s jednoduchým nápadom dvoch postáv, ktoré potrebujú jednotu, aj keď možno iba na chvíľu…“ hovorí režisér klipu Juraj Lehotský. „Choreograficky nám bolo jasné, že kľúčovým elementom je gitara, okolo ktorej sa bude celý pohyb odvíjať v minimálnom ladení so zameraním na detail.“ dopĺňa účinkujúca tanečnica Soňa Ferienčíková.
Minimalistický avšak bytostne senzitívny pohyb Soni Ferienčíkovej dáva naviac dielu prepotrebný esenciálny štvrtý rozmer. Vychýlenie a zároveň pochopenie. Vcítenie sa do vecí a plynutia zvuku či času. Zjednotenie. Vytvorenie jednoty. Pohyblivosť v pohyblivosti. Jednotu. The One.
Zvuk piesne je postavený na vrstvení gitár typickom pre žáner shoegaze a pulzujúcich takmer nepočuteľných beatoch. Jednotlivé slohy a refrén nie sú ostro ohraničené, vzájomne sa prelínajú a vytvárajú tak v dynamike skladby vlnenie pripomínajúce morský príboj. O produkciu sa postarali Lukáš Zdurienčík (Blame Your Genes) a Erik Horák (Zlokot, Noisecut). Súčasťou digitálneho vydania singla „The One“ je aj originálne demo so slovenským textom.
NMR (foto: press Nylon Union)