Ako klaviristka a skladateľka sa Beata Hlavenková predstavila vo vydavateľstve Animal Music už štyrikrát, s albumami Joy For Joel (2009), Theodoros (2013), Scintilla (2015) a Bethlehem (2017).
Album Theodoros získal cenu Anděl za najlepší jazzový album roka a všetky ostatné albumy boli na túto cenu tiež nominované. V súčasnosti sa predstavuje s novým autorským projektom s poetickým názvom Sně, na ktorom sa prvýkrát zhostila úlohy speváčky. Beata tu zhudobnila básne svojich obľúbených autorov Petra Borkovca a Bohuslava Reynka, dve piesne sama otextovala a po jednom texte prispeli na album Martin Vedej a Dorota Barová.
Hlavným hudobným partnerom pri vzniku albumu bol Beate Oskar Török (Vertigo, Wojtek Mazolewski Quintet), tu nielen vo svojej tradičnej úlohe trubkára, ale tiež ako hráč na bicie, perkusie a spevák. Spoluproducentom albumu, ktorý nahrávku ozdobil zvukom gitary, je jej manžel Patrick Karpentski. Názov Sně opisuje vo výstižnej skratke, čo všetko album obsahuje a z čoho sa skladá: básne, piesne, snívanie.
„Vždy ma fascinovalo dodávať melódiu textu, ktorý je už nositeľom nejakej emócie, rytmu, niekedy aj harmonickej nálady. Naopak mi nie je blízke vkladanie slov do už hotovej melódie,“ opisuje autorka svoj prístup k zhudobňovaniu textov a básní.
Na albume Sně Beata uprednostnila piesňovú formu, jej tvorba tak ešte viac a takmer úplne vybočuje z hraníc jazzu, v ktorých sa kedysi pohybovala, smerom k súčasnému nadžánrovému pesničkárstvu. Jej charakteristický a unikátny rukopis však zostáva zachovaný.
So snovou rovinou názvu albumu koncepčne pracovala tiež dizajnérka Zuzana Lednická zo štúdia Najbrt pri tvorbe obalu a videoklipu k piesni „Husa v hmle“. Inšpirovala sa vedeckým znázornením aktivity mozgu počas snovej spánkovej fázy a prepojila ho so znázornením zvukového záznamu Beatinej hudby.
Album Sně bol nahratý v štúdiu Sono Records v spolupráci s Milanom Cimfem a v štúdiu Czechmate s Patrickom Karpentskim. Nahrávky zmiešal Lukáš Martinek a mastering albumu vykonal Matúš Godík. Album je vo fyzickej aj digitálnej distribúcii spoločnosti Supraphon.
Nadžánrová tvorba Beaty Hlavenkovej sa vyznačuje jasne rozpoznateľným autorským rukopisom a citlivou a sústredenou interpretáciou.
Okrem svojej vlastnej hudby píše tiež scénickú hudbu (VertTeDance) a filmovú hudbu (Dukla 61, Zátopek) a tiež hudbu pre deti (Pišlické príbehy, Óóó vajíčko, projekt Bábky v nemocnici), spolupracuje tiež s detskou scénou Bajka Těšínskeho divadla. Dlhodobo sa venuje pedagogickej práci (New York University v Prahe) a mentoringu, napríklad v rámci štipendijného programu Nadačného fondu Magdalény Kožené (MenArt). V súčasnej dobe vystupuje prevažne ako sólistka, alebo v duu s trubkárom Oskarom Törökom a príležitostne aj s Dorotou Barovou. V minulosti dlhodobo spolupracovala s Lenkou Dusilovou (Baromantika, Eternal Seekers) a s mnohými ďalšími osobnosťami českej i zahraničnej hudobnej scény (Iva Bittová, Dagmar Voňková, Jaromír Honzák, David Koller, Ingrid Jensen).
Sára Foitová + NMR (foto: Pavel Horák)